SKLEP SCANDICONCEPT

środa, 11 stycznia 2012

Lnianie poduchy


Bardzo cenię sobie pasmanterie. Te malutkie, niemal familijne sklepiki gdzie Pani z uśmiechem na twarzy i z przyjaznym tonem w głosie rozmawia o drobiazgach jakie są na półkach. Dziś wybierałam drewniane guziki do poduch jakie uszyłam z lnu. Materiał dostałam od Kariny, której nie wiedzieć czemu nie spodobała się nierówna faktura... W  pierwszej chwili, gdy tylko zobaczyłam i dotknęłam tkaniny byłam przekonana, że len był tkany ręcznie. Cudne, nierówne sploty, lekko tkane, a sam materiał paradoksalnie, szorstki i twardy w dotyku. Rzeczywistość okazała się prozą. Karina kupiła ten len w sklepie z odzysku, czyli tzw. ciuszku. Prosty, surowy, wyrazisty i w kolorze toupe. Uszyłam kilka poduch. Szycie jest przyjemne i ciekawe z kilku powodów. Najważniejszym jest to, że można samodzielnie poddawać swoje inspiracje czy podpatrzone pomysły natychmiastowej ich realizacji. Uszyłam więc kilka poduch, a każda jest inna. Drewniane guziki o których wspomniałam, zdobią teraz "zapięcie" poduch" niczym w koszuli. Z uwagą je dobrałam. Gdy drewno na guziki nie jest impregnowane, mam 100% gwarancję przebarwienia materiału w praniu przy guziku. Logika samouka mi podpowiada, że  "koloru" dodaje bejca. Ot i cała to tajemnica niesfornych plam po drewnie :) Czasem pytacie mnie w mailach,  dlaczego nie pokazuje własnych zdjęć. Już śpieszę z odpowiedzią. Z powodów losowych moja fizyczność a tym samym mobilność jest lekko ograniczona. Dobre zdjęcia wymagają dużej zręczności, a ja już takiej zwyczajnie nie posiadam. Zatem kilka Inspiracji jakie natchnęły mnie do szycia prezentuję poniżej.






 Propozycja dla wielbicieli lnu, ale niekoniecznie szycia:) Tkanina luźno zwieszona jako obrus w domu w skandynavian style.


Przy okazji dziękuję, że czytacie to co pisze oraz reagujecie. Taka forma "dialogu" pozwala na poznawanie siebie. Zapraszam też do komentowania blogu.

                                                         zdjęcia : Home&Home, Rita Vinkler

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Spotkanie przeszłości z teraźniejsząścią.

Dom położony jest w pobliżu Sandhammaren w Osterlen. na południu Szwecji. Miejsce bardzo popularne wśród Szwedów, zwłaszcza latem, ze wzglę...

Etykiety