SKLEP SCANDICONCEPT

sobota, 14 września 2013

Skandynavisk stil w/g Skona Hem


 
Od jakiegoś czasu próbuję zdefiniować styl skandynawski. Byłam przekonana, że odpowiedź zamknę w jednym, góra dwóch zdaniach...





 Niestety, pomyliłam się już na początku zakładając w/w tezę czy definicję. Przeglądam blogi, czytam katalogi wnętrzarskie, rodzime i  zagraniczne z naciskiem na skandynawskie. Wszak o tym stylu mowa więc kto jak kto, ale Skandynawowie świetnie znają swój styl. Przecież go tworzą, a sam Skandynavisk stil "zawirusował" niemal cały świat. Osobiście kocham swojego skandynawskiego "wirusa", bakcyla połkniętego przed laty. I nie zamierzam się go pozbywać. Jak napisałam - szukam, definiuję, odefiniowuję i dalej szukam. Mam pomysł, realizuje go, zmieniam kilka razy opcje i mam to czego szukam, co jest dla domu w tym momencie najlepsze. Hmm... i to cudowne uczucie tworzenia, kreowania, budowania, zdobienia swojego świata  w jakim  żyję, czyli mojego domu. Uparłam  się w kwestii posiadania solidnej i starej daty bazy, fundamentu domu w postaci mebli. Zmieniam "tylko" dodatki. Niemniej i dla mebli szukam nowych miejsc. Gdy znajdę wtedy dom wygląda zupełnie inaczej. Odnowiony i świeży... Czasem czuję się jak malarz, który z wielkim zapałam maluje obraz jaki już sam widzi, ale otocznie absolutnie nie może zobaczyć tego co artysta ma w myślach. Jaką snuje wizję i co mu wychodzi spod pędzla. Oto kilka zdjęć ze źródła czy magazynu Skona Hem i Skandynavisk stil po skandynawsku :) Duński dom...








 



   zdjęcia: Skona Hem

2 komentarze:

  1. Botaniczne plakaty zawsze skutecznie przyciągają moją uwagę :) Ja się za definiowanie stylu skandynawskiego nawet nie zabieram. Wolę podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się z Tobą w 100%. Skandynawski styl podbija świat i nasze wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Przetrzeń spokoju

To piękne XIX-wieczne mieszkanie w Sturegatan w Sztokholmie. Dom należał do Mattiasa i Carolina Storm. Od tego czasu para się przeprowadz...

Etykiety