SKLEP SCANDICONCEPT

poniedziałek, 4 czerwca 2012

Samotna matka w Danii


 

Jak urządzić mieszkanie tanio i funkcjonalnie ? Jak w ten sposób urządzić wynajmowane mieszkanie kiedy jest się studentką medycyny i samotną matką, a pieniądze na życie pochodzą  z pomocy społecznej tzw. duńskiego socjalu? Ta historia zainspirowała mnie kiedy po raz pierwszy przeczytałam ją w przelocie w Internecie. Później zobaczyłam ją w duńskim "Boligmagasinet". Osobiście jestem pod olbrzymim wrażeniem uroku domu jaki Marii stworzyła dla siebie i swojego synka. Żyje dość zwyczajnie, jak przeczytałam czyli, w 58 metrach kwadratowych. Nadmienię tylko, że "dość zwyczajnie" to oczywiście standard duński. Młoda mama urządziła dom ze smakiem i bardzo gustownie. Widać tam piękno i sztukę i to nie tylko na ścianach w postaci obrazów. Moją uwagę zwróciła równie piękna ceramika... Krzesła w różnych kolorach. Stół pochodzi z rodzinnego domu Marii i jest od lat świetlnych czyli od bardzo dawna:) Dywany bardzo naturalne czyli bawełna i juta, a  duża szafka to zakup z Ikei. Część obrazów po prostu znalazła u szklarza. Marii nie ma zbyt dużo pieniędzy, ale jak ktoś ma styl i talent, a do tego jest jeszcze pracowity wówczas to nie pieniądze decydują o tym jak może żyć i mieszkać, zwłaszcza gdy tych ostatnich nie jest zbyt dużo. To mieszkanie samotnej matki, studentki z Danii w Ordrup, miasteczka położonego 15 km od Kopenhagi. 



 








 zdjęcia: Tia Borgsmidt




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O NAS

Moje zdjęcie
Jesteśmy Matką i Córką. Łączy Nas pasja - życie w zgodzie z naturą, prostotą i estetyką. Jesteśmy miłośniczkami niekonwencjonalnych pomysłów i kreatorkami przestrzeni swojego życia. Orędowniczkami spokoju i symbiozy w nieznośnej czasem "lekkości" bytu. Dziękujemy za odwiedziny i dziękujemy również wszystkim za Wasze piękne komentarze; doceniamy każdy z nich.

Spotkanie przeszłości z teraźniejsząścią.

Dom położony jest w pobliżu Sandhammaren w Osterlen. na południu Szwecji. Miejsce bardzo popularne wśród Szwedów, zwłaszcza latem, ze wzglę...

Etykiety